wtorek, 23 października 2012

Galaretki owocowe

Tygrys nie lubi soków ani kompotów. Nie interesują go wcale. Najchętniej woda lub mleko. Nie powiem bym się skarżyła. Do dziś pamiętam nocne wycieczki o 1 nad ranem zaprzyjaźnionego szwagra do cpn bo dziec wpadał w histerię z powodu braku Kubusia. Nie mniej jednak chciałabym dostarczyć mu witaminek. Pomyślałam, że skoro nie chce ich pic to może zje? Ugotowałam kompot i zrobiłam z niego galaretkę. Dodatkowo przemyciłam do środka świeże malinki. Tygrys pochłonął wszystko ze smakiem.

Galaretkę można zrobić z dowolnego owocu, oprócz kiwi. Czubata łyżeczka żelatyny na każdą szklankę płynu.




po 9 miesiącu
czas przygotowania: 20 min, czas chłodzenia: 2-3h
czas przechowywania w lodówce: 3 dni

Galaretka z winogrona

kiść winogron (użyłam zwykłych "domowych")
szklanka wody
łyżeczka żelatyny

Winogron zalać woda i gotować na wolnym ogniu ok 15-20 minut. Przetrzeć przez sitko by pozbyć się skórek i nasion. 

Żelatynę namoczyć w kilku łyżkach zimnej wody, najlepiej w metalowej miseczce. Gdy napęcznieje (po kilku minutach) miseczkę wstawić do gorącej wody i mieszając rozpuścić żelatynę. 


Wlać ją do kompotu. Całość przelać do miseczki lub dowolnego pojemnika i schłodzić  Ja wlałam do pojemnika na lód. Po zastygnięciu wystarczy zanurzyć go w gorącej wodzie ("stópki" nie całościowo) i wyjąć galaretkę. Można też wlać ja do płaskiego naczynia a po zastygnięciu wykrawać zabawne kształty foremkami do ciasta.


Galaretka jabłkowa z malinowa niespodzianką

duże słodkie jabłko
szklanka wody
kilka malin
łyżeczka żelatyny

Jabłko obrać i pokroić na małe kawałki, zalać wodą i gotować na małym ogniu 15-20 minut. Jeżeli chcemy przejrzystą galaretkę to sok należy odcedzić a jabłka użyć jako musu. Jeżeli nie to można je zmiksować lub rozgnieść widelcem. Postąpić z żelatyna jak wyżej.
Malinki rozłożyć w pojemniku, zalać sokiem i schłodzić  Jeżeli zależy nam na czasie można wstawić je do zamrażalnika na krótko. Trzeba jednak pilnować by nie przesadzić i nie zamrozić malin.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...