wtorek, 18 września 2012

Muffinki marchewkowo - gruszkowe

W związku z odwiedzinami wspomnianych juz wczesniej maluszków upiekłam im tez muffinki, czyli po naszemu babeczki. Chciałam żeby były trochę zdrowsze dlatego zamiast masła maja olej rzepakowy i jogurt. Plus tarta marchewka i gruszka. Zawsze to jakiś sposób na przemycenie warzywka dla niejadka. 
Dodatki mogą być dowolne: jabłka, banany, morele, śliwki, czy nawet ser i szynka (wtedy oczywiście bez cukru). Babeczki świetnie nadają się na przyjęcia (tak powoli wypróbowuję potrawy na przyjęcie Tygryskowe).
Nadal szukam przyjaznego dzieciowo kremu (ten na zdjęciach to wersja dorosła na maśle i cukru). Spróbuję coś na bazie serka.


po 10 miesiącu
nie pamiętam ile sztuk wyszło ok. 30
czas przygotowania: 5 minut czas pieczenia: 20-25 min
podejrzewam że nadają się do zamrażania, wystarczy potem podpiec chwile w piekarniku
zawiera jajko, gluten



250g mąki *

1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 jajko
60g (7 łyżek) cukru (ja użyłam trzcinowego)
60 ml oleju
250 g maślanki lub jogurtu naturalnego**
80g marchewki (jedna duża) startej na grubych oczkach
2 gruszki obrane i pokrojone na kawałki

*) w wersji bezglutenowej można użyć mąki z amarantusa, 
**) uzyłam jogurtu greckiego i miałam wrażenia że jest za gęsty. Ciasto wyszło bardzo gęste chociaż i tak ładnie wyrosło. 




Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem i sodą. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać olej i maślankę/ jogurt. (Wersja dla leniwych: jajka w całości lekko rozbić i połączyć z resztą płynów). Białko ubić. Mokre składniki dodać do suchych, wymieszać łyżką. Dodać utartą marchew i gruszkę. Na koniec dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać. 




Ciasto przełożyć do foremek (ja użyłam silikonowych) do 2/3 wysokości. Piec 20-25 minut w 180C. Wyjąć z foremek, ułożyć na kratce i lekko przestudzić (uwaga, gruszki będą bardzo gorące i wolno stygną). 






3 komentarze:

  1. one chyba się do mnie uśmiechają! ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. marchewkowe babeczki są bardzo pyszne, szczególnie,gdy tak radośnie ozdobione.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o olej rzepakowy to faktycznie warto go do diety dziecka dodawać, ze względu na omega-3, choć akurat w diecie dziecka według specjalistów masła ograniczać nie trzeba. Zupełnie inaczej jest w przypadku dorosłych, u których przy każdej okazji należy stosować zamiennik w postaci tłuszczów roślinnych w trosce o zdrowie serca :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...