wtorek, 11 września 2012

Krupniczek

po 7 miesiącu
3 średnie porcje dla 7-8 m; 2 porcje dla 9m; 1 porcja ok 200ml dla 10m
czas przygotowania: 30 minut
można zamrażać
zawiera gluten i wywar mięsny


skrzydełko lub udko z kurczaka bez skóry
marchewka
pół pietruszki
kawałeczek selera (wielkości 5zł)
2 łyżeczki kaszy jęczmiennej
ziele angielskie, listek laurowy
kilka plasterków pora
ząbek czosnku
300ml wody

Warzywa pokroić w drobną kostkę, pora posiekać. Wszystkie składniki zalać zimną wodą i gotować około 25-30 minut na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając. Kasza wchłonie wodę więc w razie potrzeby mozna troszeczkę dolać. Wyjąć skrzydełko lub udko, oddzielić mięsko od kości (uwaga gorące) i dodać do zupy. W zależności od wieku i zdolności żujących dziecka całość można:

zmiksować blenderem
rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków
rozgnieść widelcem
zostawić bez zmian



Ja przepuściłam ją przez mouli, taki młyneczek do rozdrabniania warzyw.


1 komentarz:

  1. Zupa cudowna! Był to mój debiut z przepisów Tygryska :) i jestem wierną fanką od wczoraj :)zresztą nietylko ja :P Córci smakowało a ja nabrałam wiary, że można stworzyć coś smacznego dla naszych maluchów ;)Dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...